5. novembris, 2021

Trīsstaru zvaigznei 100

Trīsstaru zvaigznei 100

Trīsstaru zvaigzne šodien snin savu simtgadi! Tieši 1921. gada 5. novembrī Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) iesniedza pieteikumu patentu birojā. Trīsstaru zvaigzne harizmātiskajā zīmolā simbolizē Gotlija Deimlera vīziju par motorizāciju "uz zemes, uz ūdens un gaisā".

Vēlāk – 1925. gadā, pēc DMG un “Benz & Cie” apvienošanas, zvaigzni apjoza lauru vainags. Tas simbolozē Karla Benza ražoto automobiļu neskaitāmās uzvaras autosportā. Kopš tā laika trīsstaru zvaigzne lauru vainagā palikusi teju nemainīga un nu jau tradicionāli ir pasaulē vērtīgākais premium automašīnu zīmols.  Pēdējā gada laikā vien zīmola vērtība ir pieaugusi par trīs procentiem un šobrīd sasniedz 50 866 miljardus ASV dolāru.

Zvaigznes un lauru vainaga stāsts aizsākās vēl krietni senāk. 1900. gada martā mirušā automobiļu pioniera Gotlība Deimlera dēli Pols un Ādolfs Deimleri atcerējās, kā viņu tēvs pirms daudziem gadiem bija pievienojis zvaigznīti pastkartei, kurā redzamas ģimenes mājas. DMG pārņēma šo ideju un 1909. gadā Vācijas Impērijas Patentu birojs Ādolfa Daimlera zīmēto zvaigzni reģistrēja kā preču zīmi. Tajā pašā gadā konkurējošais Benz & Cie kā preču zīmi reģistrēja uzrakstu “Benz”, ko apjož lauru vainags līdz tam lietotā zobrata vietā.

Vizbeidzot “Mercedes” aizsākumi meklējami 1899. gadā, kad turīgais austriešu uzņēmējs Emils Jellineks, kas bija atbildīgs par pirmā modernā automobiļa Mercedes 35 ZS nodošanu ekspluatācijā, izmantoja savas meitas Mercédès vārdu kā savas komandas nosaukumu. Nedaudz vēlāk “Mercedes” kļuva par nosaukumu tiem transportlīdzekļiem, kurus Jellineks nodeva ekspluatācijā. Pieteikumu “Mercedes” kā preču zīmes aizsardzībai DMG iesniedza 1909. gadā, un reģistrā tā tika ierakstīta 1911. gadā.

Izveidojot Benz un Daimler interešu kopienu, abu uzņēmumu logotipi tika izvietoti blakus. Taču pēc to apvienošanas, kā rezultātā radās Daimler-Benz AG, apvienoti tika arī logotipi. Tādējādi trīsstaru zvaigzne un lauru vainags, kā arī vārdu zīmes Mercedes un Benz apvienojās, veidojot jaunu preču zīmi. Kopš tā laika trīsstaru zvaigzne lauru vainagā rotā visu Mercedes-Benz transportlīdzekļu radiatora režģus, motora pārsegus, stūres riteņu diskus un daudzas citas detaļas un simbolizē panākumus, tehnoloģiskos jauninājumus, inženiertehniskās prasmes un triumfējošu dizainu.




Saistītie raksti