9. maijs, 2019

Tendenču noteicējs atdzimst no jauna - Domenikss piesaka jauno “Mercedes-Benz GLE”

Tendenču noteicējs atdzimst no jauna - Domenikss piesaka jauno “Mercedes-Benz GLE”

Jaunais “Mercedes-Benz GLE” ir pasaulē pirmais apvidus auto, kas aprīkots ar aktīvās balstiekārtas sistēmu E-Active Body Control, kas ļauj regulēt atsperes stingrību un amortizējošo spēku katram ritenim atsevišķi. Tādējādi ar inovatīvām tehnoloģijām aprīkotais jaunais GLE apvidus auto saglabā “Mercedes-Benz” leģendāro veidolu un mūsdienīgu greznību, vienlaikus paliekot uzticīgs SUV būtībai – gan uz ceļa, gan bezceļa apstākļos.

Līdz ar M klases izlaišanu 1997. gadā “Mercedes-Benz” atklāja augstākās klases SUV segmentu. Kopš tā laika vairāk nekā divi miljoni pircēju ir izšķīrušies par labu šim apvidniekam. “Ar jaunu vadības koncepciju, innovatīviem braukšanas asistentiem, jaunu motoru klāstu un ievērojami lielāku salona telpu jaunais GLE ir gatavs turpināt šos panākumus. Salonā kontrastē “Mercedes-Benz” greznais un elegantais veidols un MBUX sistēmas augstās tehnoloģijas,” jauno modeli raksturo Vairumtirdzniecības un marketinga vadītājs Vitālijs Ročans.

Turklāt ar aerodinamiskās pretestības koeficientu 0,29 jaunajam GLE piemīt vislabākā aerodinamika savā segmentā.

Svarīgākās inovācijas jaunajā GLE

Bagātīgi aprīkotais GLE piedāvā E-Active Body Control sistēmu, kurā hidropneimatiskā aktīvā piekare, kas darbināma ar 48 voltu elektrosistēmu, pirmo reizi apvienota ar jaunizstrādāto pneimatisko balstiekārtu. Auto tirgū šī ir vienīgā sistēma, kas ļauj katram ritenim atsevišķi regulēt atsperes stingrību un amortizējošo spēku. Tādējādi tiek neitralizēta ne tikai virsbūves sasvere, bet arī gareniskās svārstības un auto aizmugures iegrimes palielināšanās gaitā.

Būtiski uzlabota arī braukšanas palīgsistēma - Active Tailback Assist. Tā ļauj GLE laikus pamanīt sastrēgumus, aktīvi atbalsta autovadītāju transporta plūsmā līdz pat 60 km/h un satiksmē ar biežu apstāšanos un pat palīdz izveidot glābšanas joslu. Modeļiem ar sešcilindru un astoņcilindru motoru un hibrīdauto pirmo reizi pieejamā pilnīgi mainīgā pilnpiedziņa kontrolē griezes momenta sadalījumu starp priekšējo un pakaļējo asi no 0 līdz 100 procentiem atkarībā no izvēlētā braukšanas režīma. Ar papildaprīkojumā pieejamo Bezceļu komplektāciju var izmantot pasaulē pirmo pilnīgi mainīgo pilnpiedziņu (TonD) ar pazeminātu un paaugstinātu pārnesumu. Tādējādi GLE ir vēl labāk piemērots bezceļa apstākļiem.

Starp limuzīna eleganci un progresīvu SUV

Automobiļa proporcijas ar garu garenbāzi, īsām pārkarēm un lieliem, vienā līmenī izvietotiem riteņiem uzreiz rada pārliecību, ka GLE jūtas kā mājās un eleganti izskatās jebkurā apvidū. GLE modelētās virsmas dizains ietur stila tīrību un iztiek bez īpatnējām šķautnēm un rotājumiem.

Jaunā GLE salons apbur ar kontrastu starp “Mercedes-Benz” luksusa limuzīna grezno, eleganto vidi un spēcīgajām, progresīvajām SUV iezīmēm. Instrumentu paneļa konstrukcijas galvenais elements ir sportiska un moderna kontrolpults, kas iestrādāta izteiksmīgā instrumentu paneļa atbalstā. Instrumentu paneļa atbalsts pāriet durvju paneļos, un iebūvētais apdares elements tāpat aptver autovadītāja un blakussēdētāja zonu līdz pat durvīm.

Papildaprīkojumā GLE pirmajam pasaulē SUV segmentā ir pieejama otrā sēdekļu rinda ar sešiem pilnīgi elektriskiem regulējumiem. ENERGIZING sēdekļu kinētika ir vēl viens jauninājums, kas  pieejams priekšējiem sēdekļiem kopā ar pilnīgi elektrisko sēdekļu regulēšanu ar atmiņas funkciju. ENERGIZING komforta vadība apvieno dažādas komforta sistēmas un piedāvā plašu labsajūtas programmu klāstu, kuras ļauj baudīt muzikālos un apgaismojuma noskaņojumus, kā arī vairākus masāžas režīmus.

Vēl viena inovācija – ENERGIZING COACH funkcija, kas atkarībā no situācijas un personas pašsajūtas iesaka kādu no programmām. Ja tiek nēsāta saderīga Garmin® valkājamā ierīce, ieteikumu precizitāti uzlabo personiskie rādītāji, piemēram, stresa līmenis vai miega kvalitāte. Tādejādi panākot, ka autovadītājs un pasažieri jūtas labi un mierīgi pat grūtu vai vienmuļu braucienu laikā.

MBUX: mācīšanās spēja ar mākslīgo intelektu

Jaunajā GLE pirmo reizi parādās “Mercedes-Benz” braukšanas palīgsistēmu jaunākā paaudze, kas sniedz kopīgu atbalstu autovadītājam. Salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli aktīvās drošības līmenis ir ne vien uzlabots, bet dažas inteliģentās braukšanas funkcijas ir nepārspētas pat ārpus SUV segmenta.

GLE ir jaunākās paaudzes multivides sistēma MBUX (Mercedes-Benz User Experience), kas ietver divus 31,2 cm lielus ekrānus standartaprīkojumā. Atkarībā no garastāvokļa vai izvēlētā salona dizaina lietotājs var izvēlēties kādu no četriem vadības paneļa stiliem.

Papildaprīkojumā pieejama MBUX salona palīgsistēma ar žestu atpazīšanu. Kamera augšējā konsolē reģistrē autovadītāja un blakussēdētāja plaukstu un roku kustības. Sistēma spēj atšķirt autovadītāja un blakussēdētāja plaukstu, tāpēc pazīst, piemēram, kuram sēdeklim ir jāaktivizē masāžas funkcija. Turklāt ir funkcijas, kuras var vadīt ar vienkāršiem rokas žestiem: piemēram, lasīšanas gaismekli var ieslēgt un izslēgt, pastiepjot roku atpakaļskata spoguļa virzienā. Gan autovadītājs, gan blakussēdētājs var ieprogrammēt katrs savu personisko iecienīto funkciju.

MBUX neatkārtojama īpašība ir mācīšanās spēja, kuru nodrošina mākslīgais intelekts. Ar prognozēšanas funkcijām MBUX nosaka, ko lietotājs vēlētos. Piemēram, ja vadītājs pa ceļam uz mājām bieži zvana mātei, viņš šajā nedēļas dienā displejā saņems ieteikumu ar viņas tālruņa numuru. Ikviens, kurš noteiktā laikā regulāri pārslēdzas uz radiostaciju ar ziņām, saņem šādu ieteikumu.

Latvijā “Mercedes-Benz GLE” var pasūtināt Vācijas uzņēmuma “Daimler AG” ģenerālpārstāvja Latvijā – SIA “Domenikss” – auto salonā, un pamatkomplektācijā tā cena ir no 65100,00 eiro.




Saistītie raksti