7. februāris, 2018

Mercedes-Benz jaunās paaudzes G-Klases apvidnieks

Mercedes-Benz jaunās paaudzes G-Klases apvidnieks

Šī gada janvārī Mercedes-Benz Detroitas autoizstādē oficiāli prezentējis principiāli jaunās paaudzes G-Klases apvidus automobili (W464 – rūpnīcas indekss), kas aizstāj līdz šim no 1990. gada ražoto un ik pa dažiem gadiem modernizēto nu jau leģendāro modeli (W463).

Jaunās paaudzes G-Klase apzināti radīta vizuāli maksimāli līdzīga iepriekšējam modelim, lai saglabātu tā klasisko atpazīstamību. Tikmēr tehniskā ziņā automobilis ir pilnībā jauns.

Eksterjera joprojām kantainajā dizainā "Mercedes-Benz" jaunajai G-Klasei saglabājis pat apaļo durvju roktura pogu, lielos pagrieziena rādītājus uz priekšējo spārnu augšējās virsmas, rezerves riteni uz bagāžnieka durvīm, kā arī priekšējo un aizmugurējo lukturu formu.

Jaunā G-Klase ir par 53 milimetriem garāka un par 121 mm platāka nekā iepriekšējais modelis. Tādējādi kopgarums pieaudzis līdz 4715 mm, bet platums – līdz 1881 mm. Tas nozīmē arī vairāk vietas salonā – priekšējo un aizmugurējo pasažieru kājām tagad ir attiecīgi par 38 un 150 mm vairāk vietas. Elkoņu augstumā interjers kļuvis platāks par 38 milimetriem priekšā un 27 mm – aizmugurē.

Automobilis sver par 170 kilogramiem mazāk nekā priekštecis, tomēr tik un tā tas ir masīvs – jaunās G-Klases pašmasa ir 2,4 tonnas. Svara samazinājums panākts, virsbūves konstrukcijā plašāk pielietojot alumīniju. No šī materiāla ir izgatavoti spārni, motora pārsegs un durvis. Virsbūves noturība pret vērpi palielināta par 55 procentiem salīdzinājumā ar līdzšinējo modeli.

Atšķirībā no eksterjera jaunās G-Klases interjers vizuāli ir būtiski mainīts – būtībā vienīgā atsauce uz klasisko modeli ir rokturis priekšējā panelī blakussēdētāja pusē. Priekšējā panelī uzstādīti divi 12,3 collu ekrāni, no kuriem viens pilda mērinstrumentu paneļa funkciju.

Interesanti, ka jaunās "Mercedes-Benz" G-Klases pamatā joprojām izmantota rāmja konstrukcija. Tomēr priekšējā balstiekārta jaunajā modelī ir neatkarīgā ar divām šķērssvirām un tai vairs nav papildu balstrāmja. Tas ievērojami uzlabojis G-Klases vadāmību, apgalvo ražotājs.

Robustā apvidnieka klīrenss ir par sešiem centimetriem augstāks nekā priekštecim un tagad sasniedz 241 mm. Savukārt ūdenī tas spēj braukt par 100 mm dziļāk – līdz pat 700 mm dziļā ūdenstilpnē. Par vienu grādu palielinātas arī virsbūves pārkares – 30 grādu priekšā un 31 grāda aizmugurē. Tāpat apvidnieks spējīgs uzbraukt līdz pat 45 grādu kāpumā.

G-Klase saglabājusi pazemināto transmisijas pārnesumu un trīs bloķējamos diferenciāļus – starpasu un divus starpriteņu. Hidraulisko un vakuuma bloķētāju vietā tagad tiek izmantots daudzdisku viskosajūgs ar elektronisko vadību.

Jaunais apvidus automobilis būs aprīkots ar deviņpakāpju automātisko pārnesumkārbu "9G-tronic". No pieejamajiem spēka agregātiem pagaidām paziņots ir tikai viens – četrlitru V8 biturbo ar 422 ZS un 510 Nm modifikācijai "G500".

Avots: delfi.lv




Saistītie raksti