21. maijs, 2021

Daimler Truck AG un Shell parakstījušas līgumu par ūdeņraža kravas auto ieviešanu Eiropā

Daimler Truck AG un Shell parakstījušas līgumu par ūdeņraža kravas auto ieviešanu Eiropā

Daimler Truck AG un Shell New Energies NL B.V. (Shell) ir parakstījušas līgumu par kopīgu darbu ar ūdeņradi darbināmu kravas automašīnu ieviešanai Eiropā. Uzņēmumi plāno līdztekus gan izbūvēt ūdeņraža uzpildes infrastruktūru, gan nododot klientiem lietošanā ar ūdeņradi darbināmas kravas automašīnas.

Plānots, ka līdz 2024. gadam Shell attīstīs ūdeņraža uzpildes tīklu, kas savienos Roterdamas ostu Nīderlandē ar Ķelni un Hamburgu Vācijā. Savukārt Daimler Truck mērķis ir nodot klientiem pirmās lieljaudas ūdeņraža kravas automašīnas 2025. gadā. Kopumā līdz 2030. gadam plānots izveidot 150 ūdeņraža uzpildes stacijas un pārdot ap 5000 ar ūdeņradi darbināmas Mercedes-Benz kravas automašīnas.

Shell un Daimler Truck mērķis ir nodrošināt optimālu ūdeņraža infrastruktūras tīklu, kas atbilst klientu vajadzībām un lietošanas paradumiem. Daimler Truck AG valdes priekšsēdētājs un Daimler AG valdes loceklis Martins Daums: “Shell un Daimler Truck ir pārliecināti, ka ar ūdeņradi darbināmiem kravas automobiļiem būs izšķiroša loma, virzoties uz CO2 neitrālu nākotni. Ar starp abu nozaru līderiem noslēgto līgumu esam kļuvuši par pionieriem šī jautājuma risināšanā, un atbildējuši uz jautājumu, kam būtu jābūt pirmajam - infrastruktūrai vai transportlīdzekļiem. Atbilde ir, ka abiem jāiet roku rokā. ”

Daimler Truck AG īsteno ilgtspējīgu korporatīvo stratēģiju ar mērķi līdz 2039. gadam Eiropā, Japānā un Ziemeļamerikā piedāvāt tikai CO2 neitrālus transportlīdzekļus. Jau 2022. gadā Daimler Kravas automašīnu portfelī galvenajos tirdzniecības reģionos Eiropā, ASV un Japānā būs sērijveidā ražoti transportlīdzekļi ar akumulatora-elektriskās piedziņas sistēmām. Līdz 2027. gadam Daimler Truck AG plāno papildināt savu portfeli, pievienojot arī sērijveida ar ūdeņradi darbināmus transportlīdzekļus.

Savukārt Shell grupai ir vairāk nekā desmit gadu pieredze ūdeņraža mobilitātes jomā, un grupa šobrīd ir iesaistījusies ūdeņraža degvielas uzpildes infrastruktūras ieviešanā Eiropā, Ziemeļamerikā un Ķīnā. Shell grupa uzskata, ka ūdeņradim ir galvenā loma transporta dekarbonizācijā īpaši lielo kravu pārvadājumos, kā arī ilgākā termiņā arī kuģniecībā un aviācijā.




Saistītie raksti