27. jūnijs, 2016

AMG – JAUDAS UN PRESTIŽA STĀSTS

AMG – JAUDAS UN PRESTIŽA STĀSTS

Mūsdienās AMG ir ātrāko un prestižāko Mercedes-Benz sinonīms. Automobiļi, kurus rotā slavenā emblēma, piedāvā fascinējošu jaudas un greznības kokteili. Taču markas dibinātāji diez vai varēja paredzēt, kā izvērtīsies viņu iesāktais stāsts.

Mūsdienās AMG ir ātrāko un prestižāko Mercedes-Benz sinonīms. Automobiļi, kurus rotā slavenā emblēma, piedāvā fascinējošu jaudas un greznības kokteili. Taču markas dibinātāji diez vai varēja paredzēt, kā izvērtīsies viņu iesāktais stāsts.

2017. gadā Mercedes-Benz īpašo automobiļu nodaļa svinēs 50. jubileju, un jau tagad var droši apgalvot, ka kompānijas annālēs tiks ierakstīts kāds tās darbības rekords. Tomēr, atskatoties uz pirmssākumiem, atliek tikai vēl reizi nogrozīt galvu par to, cik neparedzami mēdz rindoties dzīves notikumi…

Īpaši dzinēji no privātas garāžas

Esiet pazīstami! Hanss Verners Aufrehts un Erhards Melhers! Šie kungi Mercedes-Benz izstrādes nodaļā 60. gadu pirmajā pusē nodarbojās ar 300 SE sacīkšu dzinēja pilnveidošanu. Par spīti tam, ka Mercedes-Benz nolēma pamest visas motorsporta aktivitātes, abi inženieri izšķīrās darbu turpināt brīvajā laikā – Aufrehta mājā Grasašpahā. Tā – no abu uzvārdiem un pilsētiņas vārda – cēlās slavenie iniciāļi AMG.

1965. gadā Manfrēds Šīks, Aufrehta un Melhera kolēģis no Daimler, stājās uz starta Vācijas salonauto čempionātā, zem viņa sporta auto pārsega ducinot inženieru būvētam dzinējam, un uzvarēja desmit sacīkstēs! Šīka triumfa pamatu lielā mērā veidoja tieši Aufrehta un Melhera spēja optimizēt Mercedes-Benz automobiļu veiktspēju.

Hansa Aufrehta ambīcijas gan sniedzās krietni tālāk. 1966. gada beigās viņš pameta Mercedes-Benz un 1967. gadā, pamudinot sev sekot kolēģi, nodibināja uzņēmumu, kura nosaukums bija Aufrecht Melcher Großaspach Ingenieurbüro, Konstruktion und Versuch zur Entwicklung von Rennmotoren. Jaunās kompānijas birojs atradās vecās dzirnavās kaimiņu pilsēta Burgštālā.

Aufrehta un Melhera pirmais lielais starptautiskais panākums atnāca 1971. gadā Spā 24 stundu sacīkstēs. Ekipāža ar AMG Mercedes 300 SEL 6.8 izcīnīja 1. vietu savā klasē un 2. vietu kopvērtējumā. Tā bija sensācija – liels luksusa sedans bija pārspējis sacīkšu auto! Par AMG sāka runāt visā pasaulē.

Ceļš uz izaugsmi

Septiņdesmitajos automobiļu pārbūve kļuva par pieprasītu lietu, un tas AMG pamazām ļāva izaugt par vidēja izmēra uzņēmumu. 1976. gadā ducis darbinieku pārcēlās uz speciāli izbūvētu darbnīcu un biroju Afalterbahā.

Pateicoties inovācijai (Melhers izstrādāja neatkarīgu cilindru galvu ar četriem vārstiem uz cilindru), 1984. gadā AMG kļuva par dzinēju ražotāju, savukārt 1986. gadā dienasgaismu ieraudzīja slavenais Veseris – Mercedes-Benz E klases kupeja, kurā bija implantēts AMG ražojuma 5 litru V8 dzinējs.

Astoņdesmito gadu beigās sākās Daimler-Benz un AMG sadarbība sporta jomā – AMG ieguva oficiālā sacīkšu partnera statusu. Sinerģijas auglis bija AMG sagatavots 190. modelis, kas DTM čempionātā laikā no 1988. līdz 1993. gadam izcīnīja 50 uzvaru.

Atkalapvienošanās

Cits svarīgs pavērsiens kompānijas darbībā pienāca 1990. gadā, kad tika parakstīts sadarbības līgums ar Daimler-Benz AG. Tas pavēra jaunas iespējas, jo AMG produktus nu varēja tirgot Mercedes-Benz tīklā visā pasaulē. Līdztekus AMG darbinieku skaits sasniedza četrus simtus. 1993. gadā debitēja abu partneru pirmais kopīgais ielas automobilis – Mercedes-Benz C 36 AMG, savukārt AMG kļuva par reģistrētu preču zīmi.

1999. gada 1. janvārī Hanss Aufrehts kompānijas akciju kontrolpaketi nodeva DaimlerChrysler AG, bet sešus gadus vēlāk DaimlerChrysler kļuva par AMG vienīgo īpašnieku. Jaundibinātajai Mercedes-AMG GmbH tas deva vēl nebijušas iespējas darboties starptautiskā mērogā.

Kuru AMG jūs vēlētos?

Mercedes-AMG rūpnīcā Afalterbahā pašlaik strādā vairāk nekā 1100 darbinieku, un atbilstoši stratēģijai AMG Performance 50 katrs jaunais modelis tiek veidots tā, lai būtu klases līderis degvielas ekonomijas un izmešu jomā.

AMG klāsts ir patiesi vērienīgs: tajā ar ir vairāk ne divi desmiti modeļu – sedani, kupejas, rodsteri, SUV – ar jaudas diapazonu no 270 kW (367 ZS) līdz 463 kW (630 ZS). Šāda daudzveidība dod iespēju piedāvāt automobiļus visdažādākajām gaumēm. Atsevišķu pieminēšanu pelnījis modelis SLS AMG, pirmais Mercedes-AMG patstāvīgi izstrādātais automobilis, ko pašlaik aizstājis Mercedes-AMG GT.

Katrs AMG modelis ir vispusīgs auto ar spēcīga rakstura lieljaudas dzinēju, suģestējošu skaņu, ekselentu vadāmību un fantastisku braukšanas izjūtu. To papildina ekskluzivitāte un augstākā kvalitāte. 

Protams, AMG mūsdienās nav iedomājams bez dalības motorsportā. Komanda MERCEDES AMG PETRONAS kļuva par Pirmās formulas čempioniem 2014. un 2015. gadā, DTM ātrākais pilots pērn stūrēja Mercedes, savukārt modelis GT ir gatavs izaicinājumiem GT3 klases sacīkstēs.




Saistītie raksti